Stark,Stolt och Snygg!

Skönheten ligger i betraktarens öga heter det ju. Sant.
Ibland sjunker man ner i självömkansträsket, man ser bara sina svagheter och mår skit pga det.
Jag har lärt mig att märka av när jag är på väg ner i spiralen för att kunna bryta tankesättet. För ni vet väl att tankar som blir sagda blir sanningar? Alltså när tankarna börjar bli kontraproduktiva stanna upp och tänk istället på allt du kan, alla dina styrkor och det du är stolt över! Vips är spiralen bruten.
Mitt stora aber och hjärnspöke är CHINS! Hur jag än kämpar på med negativa lyckas jag inte. Och där! Precis där kan jag bli så sänkt när mina bekanta bara gör chin efter chin. Inga problem liksom. Då känns det som att varenda jävel kan göra en chin förutom undertecknad! Då kommer fettglasögonen, då kommer de nedsättande tankarna- ni fattar. Just där är det superviktigt för mig att snabbt som fan foka på det jag kan och är bra på! Jag är explosiv! Jag är stark och jag tränar på mina knäböj med bra resultat.
Så istället för att bli sur och negativ försöker jag foka på det jag kan. Det jag är bra på. Då blir allt så mkt lättare!
Och för att utvecklas måste man våga misslyckas, många gånger!
Och jag är inte rädd för att utsätta mig för läskiga situationer, jag söker mig till dem för jag vet hur bra jag kommer må när jag bemästrar dessa situationer! Alltid försöka vara så mkt utanför den trygga zonen som det bara är möjligt! 🙂

Idag testade jag mest på skoj armhävningar med hopp och måhända är det inte en fullt godkänd hoppestudsarmhävning av ett fullblodsproffs men jag lättade med både händer och fötter och det är tamejfan bra! Jag är stolt över mina 80 starka kilon!
Jag är stark,stolt och snygg!
Dagens wod efter knäböjstekniken var 21-15-9 av kettlebell sving ( hela vägen upp ovanför huvudet) 16kg och armhävningar på tå. avslutade med 4 tabatas 3 för coren och en för rumpan. Mosigt värre!

Till helgen ska jag åka till Kiruna då har vi träning på schemat!
tors: GRIT cardio, fre fm: crossfit hos Kiruna CF, fredag em: GRIT strength och CXworks och finalen på lördag fm : bodypump med bästa Malin!

Tjing på er!

Lämna en kommentar